23 dec. 2011

Christmas eve.

Hej! har nyss kommit hem ifrån sjukhuset...mitt knä hoppade ur led runt klockan 9 igårkväll, så fick åka ambulans in till Östersunds sjukhus, 17 mil, toppen! men hade morfin i kroppen och fått lustgas innan vi åkte, så gick ganska bra ändå. Att få knät ur led är fan det ondaste jag varit med om, lovar er det är hemskt! Lustgas är typ det enda som stillar smärtan när det sker...så hade tur att ambulansen kom dit. Iaf doktorn kollade lite på knät när vi kom dit och kom fram till att vi var tvungen att röntga det på morgonen, så fick övernatta där tills idag. Somnade runt 4-5, så fick sova 2-3 timmar innan jag blev väckt av 2 sköterskor som skulle hjälpa mig till röntgen. När vi fått fram svaren från röntgen så visade det sig att det var broskbildning i knät. Så det var inget farligt tydligen, så slapp operera iaf, så fick komma hem idag! Känns skönt, för hinner hjälpa till att pynta granen och baka pepparkakor! ^^

Blir väl att hoppa på kryckor nu några veckor framöver, så måste vara hos pappa nu efter jul eftersom hos mamma har jag rummet på övervåningen. Och trappor och kryckor går inte direkt ihop... Men ska ju fira nyår hos pappa så blir ju ganska bra ändå (:

Men nu ska jag baka pepparkakor, fixa granen, duscha och sedan sovaaaaaa!!! För imorgon är det JULAFTON :D hehe överglaaaad!

Pusshej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar