7 nov. 2012

Fuck society's idea of beauty !

Nu tänkte jag lägga upp ett litet inlägg om vikt, kroppen, utseende och sånt ! Alltså det är något av de jobbigast problemen som uppstår VARJE dag för mig. Jag vågar nästan aldrig ställa mig på vågen för jag vet att jag kommer börja gråta av att se siffrorna som den lilla fyrkantiga saken visar..Jag försöker äta bra, röra på mig men ändå händer det inget, rör jag på mig för lite? äter jag för mycket? vad är det jag gör fel. Innerst inne vet jag att jag inte ska gå ner i vikt för jag inte gillar min kropp utan för att det inte är hälsosamt för mig att ha den här kroppen. Men jag ser så ofta modeller, flickor på stan eller kändisar som är så otroligt vacker och självklart har de flesta fin kropp, har perfekt hy eller vackert hår..Och jag är så fjantig att jag mår dåligt över att se folk som är "perfekt" i mina ögon. Det är ju bara löjligt. Bara för man är smal, har fin hy osvosv..så betyder det inte att man är vacker. Alltså jag vet inte hur jag ska förklara...alla är vacker på sitt eget vis men det är inte vikt, kroppsbyggnad eller utseende som ska avgöra vem som är vacker eller fin. Utan det ska väl ändå vara insidan som avgör hur en person är eller ser ut? Har man ett leende på läpparna, utstrålar glädje, är snäll mot människor och är sig själv. Då är det väl lättare att framstå som vacker? Jag vet inte, bara min åsikt. Om någon frågar vad jag väger så brukar jag svara "jag vet inte " eller "jag vill inte berätta" för antingen har jag inte vägt mig på ett tag eftersom jag vet att jag mår dåligt av det eller så vill jag inte att folk ska veta vad jag väger. Sen är vågen ingen pålitlig sak för man kan väga över 100 men kanske ser ut att väga 80? eller kan man väga 80 och se ut att väga 50-60 ? Jag kämpar ständigt med mitt självförtroende och min självkänsla för just nu är båda dom på botten..visst finns det några få tillfällen då jag kan titta mig själv i spegeln och tycka att jag är fin. Jag försöker ta vara på dom tillfällena...men sen är det dagar då jag knappt klarar av att kolla mig i spegeln och kan börja gråta åt min egen spegelbild. Men allt har sina up's and down's ! Jag vet inte om detta inlägg bara handlade om de som är lite mer åt mulliga hållet. Men jag känner många som är smal och inte heller trivs med sig själv. Vissa vill gå upp i vikt men kan inte, vissa trivs helt enkelt inte med mig själv. Så vi som vill gå ner i vikt ska inte döma dom som är smala bara för vi inte är det. Bara för att vi tycker dom är vacker för dom är "smal" (tycker att smal och tjock är så dåliga ordval..) så kan det faktiskt vara så att dom mår lika dåligt över sin kropp som vi som är lite mulligare gör ! Jag är som sagt inge bra på att skriva sådant men jag hoppas jag inte skrev något som får någon att må dåligt. Låt ALDRIG någon ändra på vem du är eller hur du ser ut. 

Var dig själv, för du är vacker som du är !














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar